بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا

در 17 ژانویه 2018 دپارتمان امور کشور استرالیا تغییرات نه چندان گسترده‌ای را در فهرست مشاغل با کمبود نیروی ماهر ایجاد کرد. سال گذشته هم دولت استرالیا چند تغییر را در قوانین ویزا ایجاد کرد که شامل حذف گروه ویزای 457 هم می‌شد. در اینجا بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا را بررسی می‌کنیم.

استرالیا سالانه پذیرای حدود 300000 دانشجوی بین المللی است. دانشگاه‌های استرالیایی محبوبیت فراوانی در سطح جهانی دارند. همچنین سیستم آموزشی استرالیا به عنوان یکی از سیستم‌های قدرتمند طرفدار بین‌المللی‌ سازی دانشگاه‌ها شناخته می‌شود. یکی از مزایای دیگر استرالیا حضور 7 دانشگاه این کشور در میان 100 دانشگاه برتر جهان و حضور 30 دانشگاه آن در میان 800 دانشگاه برتر جهان است.

استرالیا، به دلیل کیفیت خوب آموزشی و همچنین فاکتورهای مهاجرتی، از محبوبیت فراوانی در میان دانشجویان هندی برخوردار است. معمولاً تعداد قابل توجهی از هندی‌ها از امکان کسب آسان امتیاز مهاجرتی، اقامت دائم، تاکتیک‌های بازاریابی دانشگاه‌ها و کالج‌ها و عوامل آموزشی به استرالیا استفاده می‌کنند.

هزینه‌های تحصیل (شهریه و هزینه‌های زندگی) در استرالیا بسیار بالا هستند. بنابراین، اگر قصد مهاجرت و تحصیل در یکی از بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا را دارید، باید در انتخاب رشته حواس‌تان را جمع کنید. سال گذشته دولت استرالیا چند تغییر را در قوانین صدور ویزا اعمال کرد. در ژانویه 2018 هم چند تغیییر دیگر در فهرست مشاغل مهارتی ایجاد شد.

فهرست مهارت‌های استراتژیک بلند و میان مدت (MLTSSL) در مورد ویزاهای مهاجرت مهارتی عمومی از قبیل زیر مجموعه 189 (ویزای اسکیل ورکر مستقل)، زیر مجموعه ویزای  489 (ویزای موقت منطقه‌ای اسکیل ورکرهایی که از جانب آژانس‌های دولت‌ها کشوری یا منطقه‌ای نامزد نشده‌اند) و زیر مجموعه 485 (ویزای موقتی تحصیلات تکمیلی) اعمال می‌شود. اکنون ما بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا را بررسی می‌کنیم.

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا کدامند؟

حسابداری

در حال حاضر هر دو حسابداری اصلی و حسابداری تخصصی متقاضیان زیادی دارند. موقعیت‌های شغلی مانند حسابداری مالیاتی و حسابداری مدیریتی در فهرست MLTSSL قرار دارند. به علاوه، نامزدهایی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در حسابداری تخصصی هستند نیز فرصت‌های شغلی عالی را در سال‌های 2018 و 2019 خواهند داشت.

علم آمار

یکی دیگر از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا، علم آمار است. این رشته دانشگاهی ریسک‌های مالی حوزه‌های بیمه، امور مالی و سایر بخش‌ها را با استفاده از روش‌های ریاضی و آمار محاسبه می‌کند. علم آمار یکی از رشته‌های بینارشته‌ای است که شامل ریاضی، آمار، امور مالی، اقتصاد و علوم کامپیوتر می‌شود.

متخصصانی که دارای مهارت و تجربه در حوزه علم آما هستند، به نام آمارگیر شناخته می‌شوند. یک آمارگیر معمولاً به تحلیل احتمالات ریسک فعالیت مالی و کاهش ریسک‌های مرتبط می‌پردازد.

کاربرد اصلی علم آمار عبارت است از طرح‌های کلی بیمه زندگی و برنامه‌های حقوق بازنشستگی. اما امروزه محبوبیت کاربردهای این علم در حوزه‌های خدمات مالی، بانکداری سرمایه گذاری و تصمیم‌ گیری‌های مربوط به تجارت نیز افزایش یافته است.

علوم کشاورزی

استرالیا فرصت‌های شغلی فراوانی را برای علوم کشاورزی، بزرشناسان، مشاوران جنگلداری و مشاوران کشاورزی نیز پدید می‌آورد. پس این رشته‌ها را هم باید در میان بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا قرار داد. نامزدهای دارای مدرک علوم کشاورزی که سابقه کاری مکفی دارند می‌توانند بدون تحصیل در استرالیا، به این کشور مهاجرت کنند. اما باید توجه داشت که بازار استرالیا به نامزدهایی که مدرک تحصیلی خود را در استرالیا کسب کرده‌اند، اهمیت بیشتری می‌دهد.

معماری

90 درصد از مردم استرالیا در نقاط خارج از مناطق شهری زندگی می‌کنند. پس تعجبی ندارد که معماری یکی از مشاغل پرتقاضا است. لازم است اشاره شود که در میان زیرشاخه‌های گسترده معماری، بیشترین تقاضا مربوط به معماران چشم انداز می‌شود.

  1. مهندسی پزشکی (بیومدیکال)

این رشته هم که یکی از رشته‌های کاربردی علم و مهندسی در تقاطع میان مهندسی، بیولوژی، مراقبت بهداشتی و پزشکی است، یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا به شمار می‌آید. رشته مهندسی پزشکی شامل کاربرد اصول مهندسی (مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و مهندسی شیمی) و علوم پایه (فیزیک، ریاضی، شیمی و بیولوژی) می‌شود.

هدف این رشته عبارت است از تولید و توسعه سیستم‌ها، تجهیزات و وسایل برای حل مشکلات آزمایشگاهی – هم تشخیص و هم درمان. علاوه بر تشخیص و درمان بیماری‌ها، مهندسی پزشکی نقش بزرگی در تسکین دهی، توانبخشی و جبران معلولیت‌ها و یا صدمات فیزیکی دارد. این رشته یکی از حوزه‌های فنی دشوار است.

مهندسی عمران

مهندسی عمران و ساختاری و مدیریت پروژه ساخت و ساز نیز جزو بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا است. با پیشرفت تمدن و توسعه اقتصادی در سراسر جهان، نیاز به سازه‌های بزرگ‌تر، بهتر، متنوع‌تر و باثبات‌تر نیز رشد کرد. سالانه نیاز به ساخت خانه‌ها، مجتمع‌های تجاری، سدها، بزرگ راه‌ها و فضاهای تجاری افزایش می‌یابد.

مهندسی عمران یکی از شاخه‌های اصلی هندسی است و کارفرمایان بیشترین نیاز را به متخصصان مهندسی عمران دارند. استرالیا مکانی ایده آل برای دانشجویان بین المللی رشته مهندسی عمران و رشته‌های مرتبط با ساخت و ساز است. در استرالیا فرصت‌های بیشماری در حوزه ساختمان و املاک، حمل و نقل، آب و معدن، انرژی و منابع و مهندسی محیط وجود دارند.

علوم زمین و رشته‌های مرتبط

  • معدن و متالورژی

استرالیا منابع معدنی فراوانی دارد و صنعت معدن یکی از بخش‌های حیاتی اقتصاد این کشور است. همچنین، استرالیا معادن بزرگی دارد و مهندسان معدن و متالورژیست فراوانی را از سراسر جهان، از قبیل هندوستان و آمریکا، جذب می‌کند. این کشور شهرت زیادی برای آموزش و تحقیق آکادمیک در رشته‌های معدن و متالورژی است.

  • مهندسی نفت و گاز

با رشد روزافزون تقاضای انرژی در جهان نیاز به مهندسان نفت و گاز نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. استرالیا دارای منابع بزرگ زغال، اورانیوم و گاز طبیعی است. سهم سالانه صنعت نفت در درآمد ناخالص ملی استرالیا، 2/6 میلیارد دلار است. البته مهندسی نفت دیگر در فهرست MLTSSL قرار ندارد، اما هنوز در فهرست مشاغل با کمبود نیروی کار عمومی قرار دارد.

  • زمین شناسی و علوم زمین

افزایش جستجوی معدنی و نفت و گاز موجب افزایش تقاضا برای زمین شناسان و تحصیل کردگان علوم زمین شده است. همچنین، زمین شناسان می‌توانند در بخش انرژی تجدید پذیر به خدمت گرفته شوند. به همین دلیل علوم زمین و رشته‌های مرتبط در میان بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیاست.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

در تمام جهان تقاضا برای فارغ التحصیلان مهندسی و علوم کامپیوتر و متخصصان نرم افزار و فناوری اطلاعات بسیار بالاست. استرالیا هم از این نظر استثنا نیست.

فرصت‌های شغلی برای علوم کامپیوتر و متخصصان فناوری اطلاعات با سابقه کاری در یادگیری ماشینی، هوش تجاری، ترسیم داده، انبارداری داده و مدیریت داده رو به افزایش است.

روانشناسی

روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار انسان و تمام ابعاد تجربه خودآگاه و ناخودآگاه و نیز پردازش اندیشه را شامل می‌شود. این رشته با علم و مطالعات اجتماعی مرتبط است و در تمام ابعاد زندگی (کار، خانواده، روابط، ورزش و صنعت) کاربرد دارد. روانشناسی یک حوزه بسیار متنوع است و فرصت‌های شغلی بسیاری را به وجود می‌آورد.

مشاغل زیر در فهرست مشاغل با کمبود نیروی کار قرار دارند:
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی آموزشی
  • روانشناسی سازمانی
  • سایکوتراپیست

گردشگری و مدیریت مهمانداری

استرالیا برای زیبایی مناظر طبیعی و فعالیت‌های مهیج خود مشهور است. این کشور به عنوان سرزمین رؤیاها شناخته شده و برای مناظر فوق العاده، شهرهای بزرگ و سواحل زیبا شهرت دارد و گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند.

سیدنی، ویکتوریا، تاسمانیا و کوینلند امکانات زیادی را برای مسافران و دوستداران طبیعت فراهم آورده‌اند. کوه‌های آبی، بتراست، مورنینگتون پنینسولا، سواحل طلایی، نوزا، تاونزویل، داروین، هوبرات و … مکان‌های فوق العاده‌ای حتی برای دانشجویان بین المللی هستند.

این رشته‌ها را نیز باید در فهرست بهترین رشته‌های برای مهاجرت به استرالیا جای داد. مطابق گزارش سال 2016 مشاغل گردشگری و مهمانداری، صنعت توریسم استرالیا به 123000 کارمند دیگر نیاز دارد. 60000 نفر از این تعداد (تا سال 2020) کارمند ماهر هستند. تقاضا به خصوص برای مدیران اقامت و مهمانداری بالاست.

مدیریت بازرگانی و تحلیل (داده) تجاری

تحصیلکردگان مدیریت بازرگانی و به ویژه MBM همیشه افرادی باارزش برای سازمان‌های تجاری در تمام کشورها هستند.

جالب است که برای اولین بار مشاوران مدیریت هم در فهرست MTLSS قرار گرفته‌اند. علاوه بر مشاور مدیریت، حسابداری مدیریت نیز در این فهرست جای گرفته است.

به علاوه، تقاضا برای متخصصان تحلیل تجاری (تحلیل داده) هم افزایش چشمگیری داشته است. علم تحلیل به سرعت در حال رشد است و فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان و متخصصان دارای مهارت‌های تحلیلی به وجود آورده است.

پزشکی (متخصص)

به دلیل سن جمعیت نیروی کار پزشکی، تعداد قابل توجهی از پزشکان استرالیا در سال 2025 بازنشسته می‌شوند. البته در این کشور هیچ کمبودی در زمینه دانشجوی داخلی پزشکی وجود ندارد. به هر حال، متخصصان پزشکی مورد نیاز هستند. در زیر فهرست مشاغل موجود در فهرست MLTSSL را مطالعه کنید:

  • فوریت‌های پزشکی
  • اندوکرینولوژیست
  • گسترو انترولوژیست
  • دندانپزشک عمومی
  • متخصص مراقبت‌های شدید
  • نورولوژیست
  • جراح عصبی
  • متخصص زنان و زایمان
  • چشم پزشک
  • جراح ارتوپدی
  • جراح پادریتیک
  • پاتولوژیست
  • جراح پلاستیک و زیبایی
  • روانپزشک
  • انکولوژیست پرتوی
  • متخصص پزشکی کلیوی
  • روماتولوژیست
  • پزشک متخصص
  • متخصص پزشکی قفسه سینه
  • جراح عمومی
  • اورولوژیست
  • جراح رگ

بیشتر بخوانید : تحصیل پزشکی در استرالیا

سایر رشته‌ها

  • آموزش (پیش دبستانی و دبستان)
  • مراقبت‌های بهداشتی و فیزیوتراپی
  • رسانه، روابط عمومی و تبلیغات
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button