سفارت استرالیا در تهران

سفارت استرالیا در تهران

سفارت استرالیا در تهران

هدف اصلی ما از گردآوری این مقاله، ارائۀ اطلاعات دقیقی در مورد سفارت استرالیا در تهران به شما متقاضیانی است که قصد اقدام جهت اخذ انواع ویزاهای استرالیا را دارید.

با توجه به مزایای مهاجرت به استرالیا و در نتیجه افزایش رو به رشد متقاضیان برای مهاجرت به این کشور، کاربران همواره درپی این موضوع بودند که آیا سفارت استرالیا در ایران کماکان مشغول به فعالیت است یا خیر؟ همچنین چه خدماتی توسط سفارت استرالیا در ایران ارائه می‌گردد.

در این مقاله سعی می‌شود به سؤالات و ابهامات زیر پاسخ داده شود:

  • نگاهی کوتاه بر سفارت استرالیا در ایران
  • وظایف و مسئولیت‌های سفارت استرالیا در ایران چیست؟
  • خدمات سفارت استرالیا در ایران شامل چه خدماتی است؟
  • آیا سفارت استرالیا در تهران فعال است یا خیر؟

نگاهی کوتاه بر سفارت استرالیا در ایران

نگاهی کوتاه بر سفارت استرالیا در ایران
نگاهی کوتاه بر سفارت استرالیا در ایران

 

سفارت‌خانه یا کنسولگری هر کشور در خاک کشور دیگر، نماینده موقت و حتی دائم کشور میزبان محسوب می‌شود.  کلیۀ اسناد، اطلاعات و همچنین پرسنل آن کشور از مصونیت سیاسی برخوردارند. سفارت استرالیا در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانند هر سفارت‌خانۀ دیگری مسئول حفاظت از منافع ملی کشور استرالیا است. سفارت استرالیا در ایران در واقع تنها مرجع رسمی دولت استرالیا در کشور ایران است. آدرس سفارت استرالیا در ایران به قرار زیر است:

تهران، خیابان خالد استانبولی، خیابان شمارۀ 23، پلاک 2، کدپستی: 4334-15875، تلفن: 3666 8386 21 98+، فکس: 0484 8872 21 98+، آدرس ایمیل: dfat-tehran@dfat.gov.au

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ اداره مهاجرت استرالیا در تهران را نیز در ادامه مطالعه فرمایید.

وظایف و مسئولیت‌های سفارت استرالیا در ایران چیست؟

وظایف و مسئولیت‌های سفارت استرالیا در ایران چیست؟
وظایف و مسئولیت‌های سفارت استرالیا در ایران چیست؟

 

از جمله وظایف و مسئولیت‌های سفارت استرالیا در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارت استرالیا در ایران بازگو‌‌کنندۀ تصویر درست و مثبتی از کشور استرالیا است.
  • سفارت استرالیا در ایران در حفظ و نگهداری، همچنین ارتقاء سطح و کیفیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران کوشا است.
  • سفارت استرالیا در ایران وظیفۀ حفظ و نگهداری خدمات کنسولی و گذرنامه برای شهروندان استرالیایی در ایران را برعهده دارد.
  • سفارت استرالیا در ایران وظیفۀ ارتقاء سطح آگاهی و درک عموم ملت ایران از سیاست‌های تجاری و خارجی کشور استرالیا را برعهده دارد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور در سال ۲۰۱۹ را از دست ندهید!

خدمات سفارت استرالیا در تهران شامل چه خدماتی است؟

خدمات سفارت استرالیا در تهران شامل چه خدماتی است؟
خدمات سفارت استرالیا در تهران شامل چه خدماتی است؟

 

ارائه خدمات برای شهروندان استرالیایی خارج از خاک استرالیا، از جمله اهداف کلیدی در میان خدمات مربوط به سفارت استرالیا در تهران محسوب می‌شود. سفارت استرالیا در تهران، خدمات زیر را برای متقاضیان ارائه می‌کند:

  • خدمات ‏اسناد رسمی (Notarial Services)
  • خدمات گذرنامه (Passport Services)
  • خدمات یا کمک‌های مشاوره‌ای کنسولی فوری (Emergency Consular Assistance)

خدمات اسناد رسمی

کلیۀ خدمات مربوط به اسناد رسمی مانند تهیه و تنظیم اظهارنامه‌ها، شهادت‌نامه‌ها و تأیید اسناد رسمی با نرخ خدمات پایه، تحت قانون هزینه‎‏های کنسولی به شماره ثبت ۱۹۵۵ در سفارت استرالیا در تهران انجام می‌پذیرد. کلیه این هزینه‌ها باید بر حسب واحد پول جمهوری اسلامی ایران (ریال) ‏و به صورت نقد توسط متقاضیان پرداخت گردد. متقاضیان می‌توانند طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (به استثنای تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب به سفارت استرالیا در تهران مراجعه ‏نمایند. لازم به ذکر است تعیین قرار ملاقات قبلی برای خدمات اسناد رسمی الزامی نیست‎.‎

خدمات گذرنامه

کلیۀ خدمات مربوط به گذرنامه از جمله برنامه‌ریزی‌های مربوط به مصاحبه‌ها جهت صدور ویزا، طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه (به ‏استثنای تعطیلات رسمی) از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعدازظهر در سفارت استرالیا در تهران انجام می‌گردد‎.‎ لازم به ذکر است تعیین قرار ملاقات قبلی برای انجام کلیۀ خدمات مربوط به گذرنامه ضروری است. هزینه‌های مربوط به درخواست صدور گذرنامه‌های تحت قانون شمارۀ ۲۰۰۵ گذرنامه‌های استرالیا باید توسط متقاضی پرداخت گردد. کلیۀ این هزینه‌ها باید بر حسب واحد پول جمهوری اسلامی ایران (ریال) ‏و به صورت نقد توسط متقاضیان پرداخت گردد.

خدمات یا کمک‌های مشاوره‌ای کنسولی فوری

سفارت استرالیا در تهران کمک‌های مشاوره‌ای کنسولی را برای شهروندان استرالیایی که ممکن است در خارج از کشور استرالیا با مشکلاتی روبرو شوند را فراهم می‌آورد.

آیا سفارت استرالیا در تهران فعال است یا خیر؟

آیا سفارت استرالیا در تهران فعال است یا خیر؟
آیا سفارت استرالیا در تهران فعال است یا خیر؟

 

متأسفانه به نقل از خبرگزاری ملی استرالیا (ABC New)، از اوایل جولای سال ۲۰۱۸، دولت استرالیا درپی هشدار و شکایت چند وکیل مهاجرتی مبنی بر وجود فساد و کلاه‌برداری در روند صدور و اخذ ویزای مهاجرتی برای شهروندان ایرانی، فعالیت دپارتمان صدور ویزای سفارت استرالیا در تهران را متوقف کرده است.

از آن زمان به بعد، کلیۀ درخواست‌های مربوط به ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی شهروندان ایرانی به سایر سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های منطقه ارجاع داده می‌شود. البته کلیۀ فرآیندهای مربوط ثبت اولیه و صدور ویزا برای کشور استرالیا به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.

خدمات ما به شما برای اخذ ویزای دانشجویی!

خدمات ما به شما برای اخذ ویزای دانشجویی!

Arya Group Student Services!

متقاضیان عزیز درصورتیکه تمایل به ادامه تحصیل در یکی از کشورهای استرالیا، کانادا و یا نیوزلند را دارید، موسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا با تجربه‌ای بالغ بر ۱۵ سال فعالیت در زمینۀ خدمات دانشجویی، 0 تا 100 فرآیند اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی را با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهد.

شما می‌توانید با پرکردن فرم مشاورۀ تحصیلی ما، فرآیند اخذ بورسیه و یا پذیرش از دانشگاه موردنظر خود را تسریع بخشید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از طریق اطلاعات تماس موجود در این لینک با مشاورین ما در شعب مختلف آریا تماس حاصل فرمایید.

امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات نسبتاً کامل و دقیقی را در مورد سفارت استرالیا در ایران به شما متقاضیانی که قصد اخذ اقامت استرالیا را دارید، داده باشیم.

در انتهای این مقاله توصیه می‌کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید:

روش های مهاجرت به استرالیا

چگونگی مهاجرت به استرالیا

آخرین تغییرات مهاجرت استرالیا

۱۰ شهر برتر استرالیا

قیمت خانه در استرالیا

هنر بومی نمادی از مردم استرالیا

ویزای ورزشی استرالیا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button