قیمت خانه در استرالیا

قیمت خانه در استرالیا

قیمت خانه در استرالیا

در سال جاری، استرالیا می‌تواند بیشترین افت قیمت املاک در جهان را داشته باشد. قیمت خانه در استرالیا در سال ۲۰۱۹ در معرض افت بیش از ۱۰ درصدی قرار دارد که بیشترین افت قیمت در بین بازارهای تحت نظارت تحقیقات Citi است.

در میان ۶۰ اقتصاد تحت پوشش، تنها ۱۱ مورد از آنها در معرض خطر کاهش قابل توجه ارزش خانه در طی ۱۲ ماه آینده هستند. از بین این ها تنها استرالیا احتمال افت بیش از ۱۰ درصدی دارد.

این رکود قیمت خانه در استرالیا تحت تاثیر عوامل متعددی ایجاد شده است:
  • استانداردهای وام دهی ضعیف
  • کاهش فعالیت خریدارهای خارجی
  • افزایش شدید عرضه مسکن

 

علل افت قیمت خانه در استرالیا

  • از آنجایی که قیمت‌ها به خصوص در استرالیا در چند سال اخیر با افزایش مواجه بوده است، مقامات طیف وسیعی از مقررات سیاسی را برای کاهش رشد اعتباری در نظر گرفته‌اند که به حفظ بازار مسکن کمک می‌کند.
  • تقاضای خارجی نیز با محدودیت‌های خروج سرمایه چین و تغییرات مالیاتی در سرمایه گذاری خارجی در بازارهای مسکونی کاهش یافته است.
  • علاوه براین عرضه مسکن، با تاخیر پاسخ نیاز تقاضای افراد برای مسکن را داد. به ویژه در استرالیا که چرخه فوق العاده ساخت و ساز مسکن وجود دارد.
  • از آنجا که نسبت سرمایه گذاری مسکونی نسبت به تولید ناخالص ملی نامتناسب است، خطرات سقوط قیمت، بر اقتصاد استرالیا بیشتر از سایر کشورها تاثیر می‌گذارد.
  • با افت قیمت خانه در استرالیا ، شاهد کاهش سرمایه گذاری بر مسکن، کاهش مصرف خدمات و مصالح مربوط به مسکن، کاهش سرمایه گذاری بر روی خدمات و مصالح مرتبط با مسکن هستیم.
  • کاهش جنبش اقتصاد چین بر صادر کنندگان عمده کالا از جمله استرالیا تاثیر گذاشته است. همین امر سبب تشدید کاهش قیمت‌ها شده است.
  • قیمت نفت در چین پایین آمده که همین موضوع خطراتی را برای کشورهای تولید کننده کالا ایجاد می‌کند. به طور همزمان قیمت گذاری خانه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
  • در واقع، چرخه بزرگ کالا که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ گسترده شده است، رشد درآمد در میان صادر کنندگان کالا و در نتیجه افزایش هزینه خانه را به همراه داشته است. حتی در حالی که قیمت مسکن در چند کشور تولید کننده کالا ثابت است، هزینه‌های خانوار همچنان باقی است.

 

تاثیر افت قیمت خانه در استرالیا بر سایر بخش ها

مذارکاتی در طی چند ماه در استرالیا شکل گرفت. در طی این مذارکات تاثیر افت قیمت خانه در استرالیا بر سایر بخش‌ها بررسی شد. نتیجه این شد که تاثیر این موضوع بر سایر بخش‌های اقتصادی مانند سرمایه گذاری و استفاده از ملک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این ابهام از عدم اطمینان در مورد چگونگی کاهش قیمت‌ها و تاثیر آن بر فعالیت اقتصادی است.

رشد مصرف خانوارهای استرالیا در سه ماهه سپتامبر، اکتبر، و نوامبر سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. داده‌های مربوط به ثبت نام ماشین‌های جدید و هزینه کارت اعتباری در طول دوره کریسمس نیز کم بوده است که نشان دهنده این احتمال است که افراد سرمایه خود را برای هزینه‌های بزرگتر نگه داشته‌اند.

در حال حاضر شواهد روشن وجود دارد که رکود بازار با تصویب مصوبات، بخش‌های ساخت و ساز مسکونی استرالیا را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین شاخص ساخت و ساز در اواخر سال ۲۰۱۸ به پایین ترین سطح خود طی چند سال گذشته رسیده است.

اقتصاد دانان هشدار دادند که ارزش مسکن استرالیا در چند سال آینده می‌تواند تا ۸۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

اعضای تیم اقتصاد استرالیا نیز دیدگاه مشابهی دارند، با توجه به دیدگاه منفی بر بازار مسکن، افزایش خطر کاهش بیشتر در قیمت‌ها و افت اقتصاد وجود دارد. آنها همچنین اعلام نگرانی کردند که دوره بی سابقه کاهش قیمت‌ها می‌تواند انتظار ریزش قیمت در آینده را به همراه داشته باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با استرالیا به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:
استرالیا
زبان
ایالت‌ ها
آب و هوا
پوشش گیاهی
رویدادها و مناسبت‌ها
دلار استرالیا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button