چگونگی حفظ سلامت در دانشگاه با کمترین هزینه

چگونه با کمترین هزینه در دانشگاه سلامت خود را حفظ کنیم؟

چگونگی حفظ سلامت در دانشگاه با کمترین هزینه

 

مطمئنا هیچ چیز لذت بخش‌تر از خوردن یک پیتزای خوشمزه و پر از پنیر و تماشای فیلم سینمایی نیست. از طرف دیگر در زمان دانشجویی تقریبا وقت آزاد زیادی دارید تا فیلم‌های سینمایی ببینید و بالطبع همراه با فیلم خوراکی‌های پرچرب و انرژی‌زا خواهید خورد. اما می‌دانید که همین وقت گذرانی‌ها چه تاثیرات منفی در زندگی شما دارد؟ به خصوص اگر دانشجو هستید و بیشتر وقت خود را روی میز و صندلی نشسته‌اید، تاثیرات منفی، تغذیه ناسالم و تحرک کم، دو برابر خواهد شد.

راه‌های بسیار زیادی برای حفظ سلامت در دوران دانشگاه وجود دارد که بهتر است از آن‌ها با خبر باشید. زندگی دانشجویی اولین مرحله از شکل‌گیری زندگی مستقل شما خواهد بود، بنابراین روش زندگی که به آن عادت خواهید کرد در مابقی زندگی شما تاثیر گذار می‌شود.

اگر قصد دارید که در شهر یا کشور دیگری، تحصیلات خود را ادامه دهید، باید بدانید که هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان بسیار بالا است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که راه‌های حفظ سلامت در دوران دانشگاه را بدانید تا نیازی به صرف هزینه‌ی بی مورد نداشته باشید. علاوه بر این رعایت این راه‌ها باعث می‌شود که حس و حال بهتری داشته و بتوانید بازده‌ی خود را افزایش دهید.

توجه به سلامت روحی و جسمی در دوران دانشجویی باعث می‌شود که عادات بد خود را به سادگی از بین ببرید و بتوانید در این دوران حساس از زندگی خود به روشی سالم زندگی کنید.

از اهمیت دوران دانشجویی و موفقیت در آن کافی است به این نکته اشاره کنیم، که دوران دانشجویی، عملکرد شما و نمراتی که کسب می‌کنید تقریبا مشخص کننده ادامه‌ی مسیر شما در زندگی خواهد بود، بنابراین بهتر است راه‌هایی که بر این موفقیت تاثیر می‌گذراند را بشناسید. در این مطلب راه‌های حفظ سلامت در دوران دانشگاه و عواملی که باعث می‌شود بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالا تمرکز و بازده بیشتری داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. ذهن سالم در بدن سالم!

 

تا به حال بارها این شعار را شنیده‌اید که برای داشتن ذهنی سالم باید بدنی سالم داشته باشید، اما چقدر به آن عمل کرده‌اید؟ وقت آن شده که از تاثیر ورزش بر زندگی و آینده‌ی خود با خبر شوید. ورزش کردن تاثیراتی بیش از داشتن اندام خوب و مناسب برای شما به همراه دارد.

با ورزش کردن، هورمون اندروفین که به هورمون شادی آفرین مشهور است، در بدنتان ترشح می‌شود. احساس سرخوشی و حس خوبی که بعد از ورزش کردن در خود احساس می‌کنید، نتیجه ترشح این هورمون است. به خصوص زمانی که تحت فشار و استرس بسیار زیادی هستید، ورزش کردن باعث دور شدن این استرس و افکار منفی خواهد شد. بعد از ورزش شما تمرکز و آمادگی بیشتری برای درس خواندن دارید.

اگر حجم درس‌ و کارهایتان زیاد است و احساس می‌کنید بعد از ورزش های سنگین بسیار خسته هستید، بهتر است در زمان اوج امتحانات ورزش‌های هوازی و ساده‌تر مانند یوگاه را امتحان کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز و تحت هیچ شرایطی ورزش کردن را فراموش نکنید.

 

وقتی به فعالیتی علاقه دارید، مطمئنا آن را ادامه خواهید داد. بنابراین به دنبال ورزشی باشید که واقعا دوست دارید. ورزش‌های زیادی وجود دارد که بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالا و ثبت نام در باشگاه مجهز و پیشرفته می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اگر واقعا علاقه‌ای به باشگاه رفتن ندارید، می‌توانید با دوستان خود جمع شوید و ورزش‌های ساده مانند یوگا انجام دهید. ویدیوهای آموزشی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها ورزش کنید.

علاوه بر این برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان خود حق عضویت رایگان برای استفاده از باشگاه ورزشی دانشگاه یا خوابگاه را می‌دهند، یا برخی از باشگاه‌ها به دانشجویان تخفیف می‌دهند. اطراف محل زندگی خود را برای پیدا کردن چنین باشگاه‌هایی بگردید یا از مسئولین دانشگاه درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از باشگاه دانشگاه یا خوابگاه سوال کنید.

۲. رژیم غذایی سالم و متناسب با بودجه

تغذیه‌ی شما تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازده و حفظ سلامت در دوران دانشگاه دارد. استفاده‌ی بیش از حد از نمک، روغن و شکر باعث می‌شود خیلی زود احساس خستگی داشته باشید و در مدت زمان کمی وزنتان افزایش یابد.

شاید استفاده از غذاهای آماده‌ی طبخ که به راحتی در مایکرویو حاضر می‌شوند بسیار راحت به نظر برسد، اما مقدار کمی از این غذاهای آماده، حاوی مقادیر زیادی نگهداره هستند که مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌تواند آسیب جدی به بدنتان برساند. غذاهای آماده اغلب کم هزینه هستند، اما هزینه‌ای که در طولانی مدت برای درمان بیماری‌هایی که ناشی از مصرف این غذاها پدید آمده است، باید صرف کنید بسیار بالا خواهد بود.

اگر به فکر سلامتی خود هستید، هرچه سریع‌تر یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی تازه تهیه کنید. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم لازم نیست که بر اساس دستورات کتاب آشپزی، غذاهای پر هزینه که وقت زیادی برای آماده‌سازی آن‌ها نیاز است، عمل کنید. کافی است دستور تهیه یک سالاد سالم و سرشار از فیبر را از اینترنت بگیرد و مزه‌های جدید را امتحان کنید.

رژیم غذایی سالم و متناسب با بودجه
رژیم غذایی سالم و متناسب با بودجه

زندگی اشتراکی در دوران دانشجویی، فرصت بسیار خوبی است که دستورات غذایی متنوعی از هم‌خانه‌ای یا هم‌اتاقی خود یاد بگیرید. به جای دعوا بر سر نوبت ظرف شستن با هم‌اتاقی یا هم‌خانه‌ای که دارید و تبدیل کردن آشپزخانه به محلی برای جنگ و دعوا، با دوست خود آشپزی کرده و دستورات غذایی متنوع را امتحان کنید. می‌توانید یک برنامه غذایی برای آشپزی روزانه تنظیم کرده و با هم به ورزش بروید و روزانه به صورت نوبتی غذاهای سالم و مقوی تهیه کنید.

استفاده از غذاهای سالم خانگی به جای مصرف بیش از حد فست فود و غذاهای آماده، راه بسیار مناسبی برای داشتن بدنی سالم و کاهش هزینه‌های اضافی زندگی دانشجویی است.

البته می‌توانید هر از گاهی به خودتان جایزه بدهید و با دوستانتان شام را در یک رستوران شیک صرف کنید.

 

۳. نظم را به خودتان هدیه دهید!

 

نظم، سازماندهی و وجود برنامه‌ریزی برای کارها نه تنها کمک می‌کند که ذهنی مرتب‌تر داشته باشید، بلکه در کاهش هزینه‌های زندگی دانشجویی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. در صورتی که یاد بگیرید برای هر چیزی در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشید، به صورت خودکار ذهن شما به این روند عادت خواهد کرد. نوشتن برنامه ریزی و نظم دهی به هزینه‌ها باعث می‌شود که بدانید در کدام قسمت هزینه‌ی بیشتری صرف کرده‌اید و آن مورد را حذف کنید. وقتی شما کنترل زندگی را در دست داشته باشید احساس بهتری دارید.

برنامه ریزی در هر چیز از تنظیم جدول درسی تا جدولی برای پرداخت هزینه‌ها و سایر موارد، هرچه که باشد باعث می‌شود که از نظر ذهنی دچار فراموشی یا دل مشغولی جمع شدن کارهایتان نباشید.

به خصوص یادداشت کردن کارهایتان باعث می‌شود که چیزی از قلم نیافتد و در نهایت بتوانید به همه‌ی کارهایتان برسید. یکی از فواید نوشتن و وجود سازماندهی که ممکن است بارها آن را انجام داده باشید، خرید کردن بر اساس لیست نوشته شده است که باعث می‌شود هزینه‌ی اضافی صرف خرید وسایل بیهوده نکنید.

به طور خلاصه می‌توان گفت که وجود نظم و سازماندهی باعث می‌شود از نظر روحی آرامش داشته باشید و استرس انجام ندادن کارها، پرداخت نکردن قبض و موارد این چنینی از شما دور شود. برنامه ریزی و نظم تاثیر بسیار زیادی در سلامت روحی افراد به خصوص دانشجویان دارد.

نظم و برنامه ریزی از کوچکترین جزئیات شروع می‌شود. از همین الان اقدام کرده و با مرتب کردن تخت خواب و اتاق خود شروع کنید، هرگز نمی‌توانید در اتاق شلوغ و بهم ریخته تمرکز داشته باشید.

 

۴. گاهی قدم بزنید!

 

قدم زدن و پیاده روی یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای حفظ سلامت در دوران دانشگاه و تمام زندگی است. برای قدم زدن نه تنها نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید بلکه در هزینه‌های خود صرفه جویی هم خواهید کرد. هر کس نیاز دارد زمانی را به فکر کردن و تنها بودن با خودش سپری کند. قدم زدن بهترین روش برای فکر کردن است. با پیاده‌روی استرس، فشار و افکار منفی از شما دور خواهد شد. به جای وقت گذراندن در شلوغی اتوبوس و مترو تا جای ممکن مسیر خود تا دانشگاه یا محل کار را پیاده بروید. اگر دانشگاه از محل زندگی شما دور است، می‌توانید یک یا دو ایستگاه قبل از رسیدن به مقصد پیاده شوید و وقتی هوا خوب است، قدم بزنید. در حین پیاده روی به جزئیات دقت کنید و اگر دوست داشتید وقت خود را در کافه‌ای دنج سپری کنید.

اگر روز شلوغی داشتید یا امتحان شما سرشار از استرس و فشار بوده است، قدم زدن بهترین راه دوری از این جو سنگین خواهد بود. اگر مسیرتان کمی دور است، می‌توانید دوچرخه بخرید و تا دانشگاه بروید. هرچیزی که برای حفظ سلامت در دوران دانشگاه برایتان مفید بوده و متناسب با بودجه‌ی شما است را انجام داده تا از دوران دانشجویی خود نهایت لذت و استفاده را ببرید. در حین پیاده‌روی شما جزئیاتی را می‌بینید که اگر با وسیله نقلیه بودید، هرگز آن‌ها پیدا نمی‌کردید. این جزئیات می‌تواند پیدا کردن کافه‌ای دنج و ارزان قیمت برای گذراندن اوقات فراغت، آشنا شدن با همسایه‌ها و پیدا کردن مکان‌ها سری در کوچه و خیابان باشد. همیشه توجه به این جزئیات زندگی را لذت بخش می‌کند.

پیاده روی و دوچرخه سواری از بهترین و کم هزینه‌ترین ورزش های هوازی هستند. لازم به ذکر است انجام ورزش های هوازی کمک می کند بازده بیشتری داشته باشید و برای درس خواندن آماده شوید.

 


بیشتر بخوانید:

انواع ویزاهای استرالیا
مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا
بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا
دانشگاه های مانیتوبا
استرالیا یا کانادا ؟ به کجا مهاجرت کنیم؟
10 سایت کاریابی در کانادا
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا
بورسیه‌ USYD
صفر تا 100 تحصیل در استرالیا (هر آنچه که باید بدانید)
نظام آموزشی کبک
چگونگی اپلای در یک دانشگاه بین المللی استرالیایی در سال 2019
ویزای دانشجویی استرالیا و راهنمای کامل دریافت آن
نکاتی در مورد ویزای دانشجویی استرالیا
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا
هزینه‌های تحصیل در استرالیا
راه های مهاجرت به استرالیا
مهاجرت تحصیلی استرالیا
چگونگی اپلای در یک دانشگاه بین المللی استرالیایی در سال 2019
ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی
دانستنی‌هایی در مورد تحصیل در استرالیا
ویزای 476 استرالیا
تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس؛ عدم نیاز به IELTS برای دریافت ویزای دانشجویی 2019 کانادا
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا
انواع ویزای کانادا
ویزای کانادا
نحوه‌ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019
نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا 2019
تحصیل در کانادا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button