هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا 2024

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا 2024

زندگی دانشجویی در استرالیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا یکی از اولین و مهم‌ترین مسائلی است که باید قبل از سفر به این کشور مدیریت شود. استرالیا، با ارائه آموزش با کیفیت و محیط زندگی دوستانه، یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است. با این حال، هزینه‌های زندگی در این کشور می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان چالش‌برانگیز باشد.

بر اساس آمارها به دست آمده در سال 2023، هزینه‌های زندگی برای یک دانشجوی بین‌المللی در استرالیا حدود 2000 تا 2500 دلار استرالیا در ماه است. این شامل هزینه‌های مختلفی مانند اجاره مسکن، هزینه‌های غذا، حمل و نقل، هزینه‌های پزشکی، کتاب و لوازم تحصیلی و هزینه‌های تفریحی است. بنابراین، برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه از پیش برای مدیریت این هزینه‌ها امری ضروری خواهد بود.

اما قبل از هر چیز بهتر است راجع به این هزینه‌ها آگاهی داشته باشید. باید بدانید که منظور از گرانی در استرالیا دقیقا چیست؟ شاید تمکن مالی شما برای یک زندگی دانشجویی در استرالیا پاسخگو باشد. اگر نیست، پس شاید بتوانید از بورسیه‌های تحصیلی استرالیا استفاده کنید. چون علاوه بر شما، دولت استرالیا نیز می‌داند که در این کشور گرانی زیاد است! پس کمک هزینه‌ها‌ی تحصیلی خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است.

هزینه تحصیل در استرالیا به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تحصیل در استرالیا به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تحصیل در استرالیا به عوامل مختلفی نظیر دانشگاه‌، مقطع و رشته‌ تحصیلی، شهر محل تحصیل و سایر موارد وابسته است. دولت استرالیا به طور میانگین نرخ مشخصی برای شهریه دانشگاه‌ دانشجویان بین‌الملل اعلام نموده است. براساس این نرخ دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ۲۰.۰۰۰ دلار استرالیا الی ۴۵.۰۰۰ دلار استرالیا، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۲.۰۰۰ دلار استرالیا الی ۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا و در مقطع دکتری ۲۰.۰۰۰ دلار استرالیا الی ۴۲.۰۰۰ دلار استرالیا است. به طور کلی هزینه تحصیل برای دانشجویان براساس واحدهای درسی مشخص می‌شود. واحدهای درسی هر رشته با سایر رشته‌ها متفاوت است. به عنوان مثال هزینه تحصیل برای رشته‌های هنر و پزشکی به نسبت سایر رشته‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. هزینه خدمات دانشجویی در دانشگاه‌های استرالیا به طور میانگین ماهیانه 315 دلار استرالیا است که دانشجویان باید این را نیز در کنار شهریه پرداخت کنند.

هزینه زندگی استرالیا برای دانشجویان بین المللی

هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا می‌تواند بستگی به عوامل مختلفی نظیر سبک زندگی آنها داشته باشد اما به طور میانگین هزینه زندگی در استرالیا معمولاً در حدود 20000 دلار استرالیا در سال است. این مبلغ شامل هزینه‌های مختلفی مانند اجاره مسکن، هزینه‌های غذا، حمل و نقل، هزینه‌های پزشکی، کتاب و لوازم تحصیلی و هزینه‌های تفریحی است.

اجاره مسکن معمولاً یکی از بزرگترین هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است. قیمت اجاره به محل اقامت و نوع مسکن بستگی دارد، با این حال، در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، قیمت‌ها معمولاً بالاتر است. هزینه‌های غذایی نیز بستگی به نوع تغذیه و سبک زندگی دارد اما معمولاً با پخت غذا در خانه و خرید از فروشگاه‌های محلی می‌توان آن را کاهش داد.

هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌تواند متفاوت باشد اما استفاده از حمل و نقل عمومی معمولاً ارزان‌تر است. هزینه‌های پزشکی ممکن است شامل بیمه‌ی بهداشت، ملاقات‌های پزشکی و خرید دارو باشد. همچنین، هزینه‌های تفریحی مانند فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و سفرهای تفریحی نیز باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی، برای مدیریت بهتر هزینه‌ها، دانشجویان بین‌المللی باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند و از منابع و تسهیلات موجود بهره ببرند.

  • هزینه محل اقامت (هزینه در هر ماه): 297 تا 743 دلار استرالیا
  • مواد غذایی و مواد غذایی (هزینه در هر ماه): 208 تا 416 دلار استرالیا
  • حمل و نقل (هزینه در هر ماه): 44 تا 89 دلار استرالیا
  • هزینه‌های متفرقه (هزینه در هر ماه): 29 دلار استرالیا
  • هزینه مربوط به گرمایش، سرمایش، آب (هزینه در هر ماه): ۲۰۶.۲۸ دلار استرالیا
  • اینترنت (۶۰ مگابایت در ثانیه): ۷۶.۴۴ دلار استرالیا به طور میانگین در هر ماه بسته به مصرفه

هزینه‌های مربوط به اقامت و اسکان دانشجویان بین‌الملل در استرالیا

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا، هزینه اقامت است که اغلب از دانشجویان به دلیل صرف هزینه کمتر، خوابگاه‌ها را انتخاب می‌کنند. این هزینه بر اساس نوع اتاقی که دانشجو می‌خواهد در آن اقامت کند، متفاوت است. در استرالیا، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از گزینه‌های اقامتی مختلفی مانند خانه‌های مشترک، خانه‌های محلی و غیره بهره بگیرند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای اقامت دانشجویان بین‌المللی، سالن‌های اقامتی هستند.

سالن‌های اقامتی به عنوان یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شوند. این امکان را فراهم می‌کنند که دانشجویان با هم‌دیگر ارتباط برقرار کرده و از تجربه‌ای اجتماعی و فرهنگی غنی‌تر بهره‌مند شوند. همچنین، اغلب سالن‌های اقامتی یا همان خوابگاه‌ها دسترسی آسان به امکانات مثل پارکینگ، آشپزخانه‌های مشترک و امکانات ورزشی را فراهم می‌کنند. در ادامه برخی از اقامتگاه‌های مختلف را که دانشجویان می‌توانند در آن اسکان داشته باشند به همراه هزینه آورده شده است:

  • زندگی در خانه میزبان(Homestay): هزینه ماهیانه به طور میانگین 450 تا 1200 دلار استرالیا
  • سالن‌های اقامتی (Student halls of residence): 440 تا 1100 دلار استرالیا به صورت ماهیانه
  • اجاره آپارتمان (Rent an apartment): 750 تا 1700 دلار استرالیا به صورت ماهیانه
  • اشتراک آپارتمان/خانه اجاره‌ای (Share a rented apartment/house): 380 تا 850 دلار استرالیا در ماه

جدای از اینکه هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا به طور کلی متفاوت است، مکان انتخابی برای اقامت نیز بر هزینه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، هزینه‌های زندگی در شهر سیدنی برای دانشجویان بین‌المللی در مقایسه با شهرهایی مانند گلد کوست و کانبرا بسیار گران‌تر است.

سیدنی به عنوان یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت استرالیا، شناخته می‌شود و هزینه‌های زندگی در آن بالاتر از بسیاری از شهرهای دیگر است. این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی، تجاری و اقتصادی، دارای زندگی شبانه‌روزی پویا و فراهم آورنده امکانات فراوانی است. از طرف دیگر، شهرهایی مانند گلد کوست و کانبرا همچنین دارای هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه‌تری نسبت به سیدنی هستند.

با انتخاب مکان مناسب برای اقامت، دانشجویان می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کنند و تجربه زندگی مطلوب‌تری را در استرالیا داشته باشند. بنابراین، در نظر داشتن تفاوت‌های هزینه‌های زندگی بین شهرها می‌تواند به دانشجویان در برنامه‌ریزی مالی و انتخاب محل اقامت مناسب کمک کند.

به طور میانگین هزینه زندگی در برخی از شهرهای استرالیا به شرح زیر است:

  • گلد کوست: به طور میانگین 20600 دلار استرالیا
  • کانبرا: به طور میانگین 22400 دلار استرالیا
  • آدلاید: به طور میانگین 24500 دلار استرالیا
  • ملبورن: به طور میانگین 2400 دلار استرالیا
  • بریزبن: به طور میانگین 25600 دلار استرالیا
  • پرت: به طور میانگین 25700 دلار استرالیا

هزینه خرید مواد غذایی در استرالیا برای دانشجویان

غذا بخش اساسی از هزینه‌های زندگی ماهانه در استرالیا است که باید به آن توجه کنید. اگر مهارت پختن غذا را داشته باشید و به جای رفتن به رستوران‌های گران قیمت، غذای خود را در خانه بپزید، می‌توانید هزینه‌های خود را به شدت کاهش دهید. مصرف غذا در خارج از خانه معمولاً هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه دارد و می‌تواند خیلی گران باشد.

بهترین راه برای شما این است که به دنبال مواد غذایی بومی استرالیایی خود بگردید که می‌تواند همه مواد لازم برای وعده‌های غذایی شما را فراهم کند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در استرالیا از پختن غذای خود لذت می‌برند و این کار برای آن‌ها آسان است. با استفاده از مواد خام محلی و فصلی، می‌توانید غذاهای خوشمزه و سالمی را درست کنید و هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید.

با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی مناسب، هزینه‌های زندگی دانشجویی در استرالیا قابل مدیریت است. با انتخاب گزینه‌های مناسب برای محل اقامت و تغذیه، می‌توانید زندگی راحتی را در استرالیا داشته باشید و از تجربه تحصیلی خود لذت ببرید.

هزینه‌های برخی از مواد غذایی اولیه به شرح زیر است:

  • هر وعده غذا: ۲۰ دلار استرالیا
  • یک لیتر شیر: ۱.۸۷ دلار استرالیا
  • نان سفید (۵۰۰ گرمی): ۳.۰۴ دلار استرالیا
  • آب (بطری ۱.۵ لیتری): ۲.۲۱ دلار استرالیا
  • برنج (یک کیلوگرم): ۲.۷۹ دلار استرالیا
  • تخم مرغ (۱۲ عدد): ۵.۱۳ دلار استرالیا
  • پنیر محلی (یک کیلوگرم): ۱۱.۲۲ دلار استرالیا
  • فیله مرغ (یک کیوگرم): ۱۱.۴۸ دلار استرالیا
  • گوشت گاو (یک کیلوگرم): ۱۹.۸۵ دلار استرالیا
  • سیب (یک کیلوگرم): ۴.۴۵ دلار استرالیا
  • سیب‌زمینی (یک کیلوگرم): ۳.۲۹ دلار استرالیا
  • پیاز (یک کیلوگرم): ۲.۷۴ دلار استرالیا
  • گوجه فرنگی (یک کیلوگرم): ۶.۸۸ دلار استرالیا

هزینه حمل و نقل دانشجویان در استرالیا

هزینه حمل و نقل دانشجویان در استرالیا

حمل و نقل یکی از جوانب مهمی است که باید در هزینه‌های زندگی دانشجویی در استرالیا در نظر گرفته شود. این هزینه شامل رفت و آمد درون شهری و بین شهری نیز می‌شود. زندگی در فاصله از دانشگاه ممکن است نیازمند سفرهای زیادی باشد که هزینه‌های قابل توجهی داشته باشد. با این حال، با مدیریت مناسب، می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید.

تخفیف‌های دانشجویی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل عمومی تخفیف‌های ویژه‌ای برای دانشجویان ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

از طرف دیگر، حمل و نقل عمومی در استرالیا بسیار عالی و راحت است. شبکه حمل و نقل عمومی در داخل شهرها به خوبی توسعه یافته است و اتوبوس، قطار و ترامواها به خوبی به هم متصل هستند. استفاده از این وسایل حمل و نقل می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های شما کاسته و به شما کمک کند تا به طور مقرون به صرفه‌تری به مقاصد مورد نظرتان برسید. همچنین، استفاده از دوچرخه نیز یک گزینه سبک و مقرون به صرفه برای حمل و نقل درون شهری است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

  • بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی: 3-6 دلار استرالیا
  • تعرفه تاکسی: 3.60 دلار استرالیا
  • کارت ماهانه: 90 دلار استرالیا

نکاتی برای کاهش هزینه‌های زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی

هزینه زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی را می توان با استفاده از مراحل زیر کاهش داد. بیایید نگاهی به این موارد بیندازیم:

  • ابتدا می‌توانید هزینه ماهانه زندگی در استرالیا را بر اساس دانشگاه و ایالتی که در آن زندگی می‌کنید مقایسه کنید.
  • گاهی اوقات، در حالی که در کشور دیگری زندگی می‌کنید، باید پول خود را به ارز موجود تبدیل کنید. بانک‌ها معمولاً هزینه های پنهانی را برای تبدیل پول دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است هر ارائه دهنده صرافی شفاف در کشور را انتخاب کنید.
  • متوسط هزینه‌های زندگی در استرالیا را می‌توان با استفاده از برخی مراحل صرفه‌جویی مانند خاموش کردن وسایل برقی اضافی، تهیه غذای خانگی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه سواری و غیره حفظ کرد.
  • کار پاره وقت یا کار در حین تحصیل گزینه دیگری برای کاهش هزینه‌های زندگی در استرالیا برای دانشجویان هندی و دانشجویان بین المللی است.
  • برخی از دانشگاه‌ها نیز برای مدیریت هزینه‌های یک دانشجوی بین المللی در استرالیا بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند.

یادداشت پایانی

شروع یک زندگی جدید در کشور دیگر، به‌ویژه زمانی که قصد مهاجرت به عنوان یک دانشجو را دارید، بسیار هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز است. اما این هیجان نباید باعث فراموشی مسائل مهم و اساسی شود. به‌ویژه برای دانشجویانی که برای مهاجرت و اخذ ویزا به استرالیا قصد دارند، ضرورتی است که توانایی تأمین هزینه‌های زندگی دانشجویی را به‌ویژه در استرالیا، به روشنی اثبات کنند. از این رو، آگاهی از هزینه‌های مختلف مربوط به زندگی دانشجویی در استرالیا بسیار حیاتی است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به مسکن، خوراک، حمل و نقل، هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌های مرتبط با زندگی دانشجویی است.

با بررسی این موارد و اطلاعات به‌دست‌آمده، می‌توانید یک برنامه مالی مطمئن برای شروع زندگی دانشجویی خود در استرالیا ترتیب دهید. برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای مدیریت هزینه‌های زندگی، به شما کمک می‌کند تا از تجربه تحصیلی خود بهره‌وری بیشتری کسب کنید و از این فرصت برای رشد شخصی و تحصیلی بهتری استفاده نمایید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button