بیمه‎ دانشجویی در استرالیا

بیمه خدمات درمانی استرالیا

بیمه‎ دانشجویی دانشجویان بین ‎المللی در استرالیا یا OSHC) Overseas Student Health Cover) بیمه درمانی است که به دانشجویان و همراهان آنها کمک می کند تا از پس هزینه‎ های درمانی و خدمات بیمارستانی غیر مترقبه که ممکن است در طول مدت تحصیل در استرالیا با آن مواجه شوند برآیند.

این بیمه هزینه ‎هایی مانند ویزیت پزشک، برخی از موارد بستری در بیمارستان، هزینه آمبولانس و بخش محدودی از داروها را تحت پوشش قرار می دهد.

چه کسانی باید OSHC داشته باشند؟

تمامی دانشجویان بین‎المللی که قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارند، باید از این بیمه برخوردار باشند. اگر در مهاجرت به استرالیا تنها هستید، مشمول بیمه‎ی Single می شوید. اما اگر همسر و فرزندان شما نیز همراهیتان می کنند، آنها نیز باید تحت پوشش این بیمه باشند حتی اگر آن ها قصد تحصیل نداشته باشند.

به این ترتیب اگر تنها همسرتان همراه شما است، بیمه‎ی Couple و در صورت همراهی فرزند یا فرزندان بیمه‌‎ی Family شامل حال شما می شود.

بیمه خدمات در مانی در استرالیا

چه زمانی باید برای بیمه خدمات درمانی استرالیا  OSHC اقدام کرد؟

همانطور که می دانید، زمانی که موفق به اخذ پذیرش استرالیا شدید، باید مراحلی را بگذرانید تا بتوانید تائیدیه ثبت نام را دریافت نمایید. یکی از این مراحل، تهیه OSHC و ارائه آن به دانشگاه است. یعنی بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش و با توجه به زمان شروع و پایان دوره تحصیلی، برای دریافت بیمه اقدام کرده و آن را همراه با سایر مدارک مورد نیاز و هچنین پرداخت های ذکر شده در نامه پذیرش، برای دانشگاه ارسال کنید.

تائیدیه ثبت نام برای شما ارسال شود. همچنین این مدرک جزو مدارک اصلی است که هنگام اپلای برای ویزای تحصیلی استرالیا باید آن را ارائه دهید.

طول مدت بیمه دانشجویی یا OSHC چقدر است؟

مدت زمان این بیمه به صورتی تنظیم می‎شود که تمام طول مدت تحصیل را در بر بگیرد. علاوه بر آن، مدتی قبل از شروع دوره و چند ماه پس از اتمام دوره نیز در مدت زمان این بیمه در نظر گرفته می شود تا در صورتی که دانشجو زودتر به استرالیا وارد شد و یا برای انجام امور فارغ التحصیلی به زمان بیشتری نیاز داشت، همچنان تحت پوشش بیمه باشد.

همانطور که احتمالا می دانید، زمانی که ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود، از همان تاریخ صدور ویزا می توانید به استرالیا سفر کنید، اما در صورتی که تاریخ شروع بیمه شما دیرتر از آن تاریخ باشد این امکان از شما سلب می شود. در واقع صرف نظر از اینکه تاریخ صدور ویزای شما چه زمانی باشد، تنها هنگامی اجازه ورود به استرالیا را دارید که OSHC برای شما صادر شده باشد.

بنابراین این که زمان شروع بیمه اندکی پیش از شروع دوره باشد به شما این امکان را می دهد که به محض صدور ویزا به استرالیا سفر کنید و تا پیش از شروع دوره فرصت داشته باشید تا اسکان داشته باشید و با محیط تطبیق یابید. 

بیمه دانشجویی استرالیا

چگونه می ‎توان برای تهیه OSHC اقدام کرد؟

هنگامی که برای تحصیل اقدام می کنید، در نامه پذیرشی که از دانشگاه دریافت می کنید، در بخش پرداختی ها، مبلغ بیمه‎ شما نیز به طور جداگانه لحاظ شده است. بنابراین می توانید از طریق دانشگاه برای ترتیب دادن OSHC اقدام کنید. از طرفی، موسسه‎ آریا طرف قرارداد با شرکت های ارائه دهنده بیمه دانشجویی در استرالیا است و این امکان برای شما وجود دارد که بیمه خود را از طریق موسسه ما تهبه نمایید.

از آنجایی که ما نماینده رسمی این شرکت ها هستیم، اصولا مبلغی که باید برای دریافت بیمه از طریق موسسه آریا بپردازید، کمتر از مبلغی است که دانشگاه به شما پیشنهاد می دهد. بنابراین شما در مقابل دریافت خدمات درمانی یکسان، مبلغ کمتری پرداخت خواهید کرد.

البته به طور مستقیم نیز می توانید برای دریافت OSHC با شرکت های ارائه کننده این بیمه ها تماس حاصل نمایید که به دلیل مشکلات عدیده در پرداخت ها و البته مبلغ بیشتری که باید پرداخت کنید، پیشنهاد نمی شود. درضمن اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شوید، برخی از بورسیه ها در مقطع دکترا، بیمه‎ی تحصیلی شما را نیز تحت پوشش قرار می دهند.

OSHC و کووید 19

در دوران همه‎ گیری ویروس کرونا، بیمه های دانشجویی استرالیا هزینه های ناشی از ابتلا به این ویروس را نیز تحت پوشش قرار می دهند که به طور عمده شامل هزینه های مشکلات ریوی، کلیه و مثانه، دیالیز و نارسایی مزمن کلیه می شود.

به دانشجویانی که از قبل مشغول تحصیل بوده و به دلیل محدودیت های رفت و آمد به استرالیا و بسته شدن مرزها مجبور به ماندن در استرالیا شده اند، پیشنهاد می شود با شرکت ارائه کننده بیمه‏ خود تماس بگیرند تا از اعتبار و ادامه دار بودن بیمه خود اطمینان حاصل نمایند.

شرکت‎های ارائه دهنده بیمه دانشجویی استرالیا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

8 دیدگاه دربارهٔ «بیمه‎ دانشجویی در استرالیا»

  1. هزینه بیمه یک خانواده چهار نفر (زن و شوهر و دو کودک زیر پنج سال) چقدر است برای ویزا تحصیلی استرالیا؟

    1. فاطمه باقری

      بیمه گزارهای مختلف ارقام متفاوت دارند. اما عموما تا ۱۰ هزار دلار استرالیا در نظر بگیرید

  2. با سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من برای مقطع دکترا پذیرش گرفتم (دانشگاه استرالیای جنوبی-آدلاید). فول فاند. بیمه ی خودم رو دانشگاه میده. آیا میتونم از دانشگاه درخواست کنم هزینه ی بیمه ی خانمم رو هم پرداخت کنه؟ یا حتما باید خودم پرداخت کنم؟!

    1. سلام. مبارک باشه بورسیه تون. لطفا با دانشگاه صحبت کنید چون با بیمه کاپل حتکا باید پرونده بره سفارت و الا دچار مشکل میشه پرونده

  3. با سلام و احترام؛
    بنده از دانشگاهی در استرالیا پذیرش گرفته ام. با وجودی که مشخص کرده بودم که با همسرم به کشور استرالیا خواهم رفت اما متاسفانه بیمه single برای بنده صادر شده است. آیا این امکان وجود دارد که برای همسرم حق بیمه پرداخت کنم؟

    1. سلام بیمه زوج برای استرالیا لزوما couple می باشد و نه دو single. عوض کنید و ما به تفاوت را خود پرداخت نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button