مهاجرت به استرالیا بدون زبان

مهاجرت به استرالیا بدون زبان

مهاجرت به استرالیا بدون زبان

از هر نظر که بنگریم، داشتن مهارت‌های زبان انگلیسی، به‌خصوص مکالمه، برای مهاجرت و سفر به کشورهای انگلیسی زبان همچون استرالیا لازم و ضروری است. دولت و ادارۀ مهاجرت استرالیا برای تعیین سطح توانایی‌های زبان انگلیسی متقاضیان، آنها را ملزم به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی و کسب حداقل نمرات لازم می‌کند. اما از طرفی این موضوع برای بیشتر متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشورها را دارند تبدیل به یک سد و مانع بزرگ شده است. اکثر افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به علت به حد نصاب نرسیدن نمرات در آزمون‌های زبان انگلیسی، شانس مهاجرت به این کشور را از دست می‌دهند. اما آیا واقعاً مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان امکان‌پذیر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی جواب این سؤال بپردازیم.

کدام یک از انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا نیاز به داشتن مدرک زبان ندارند؟

در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً می‌توان بدون داشتن مدرک زبان به استرالیا مهاجرت کرد باید گفت جواب مثبت است. در زیر به تعدادی از این روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان اشاره شده است:

ویزاهای خانوادگی یا خویشاوندی استرالیا

ویزاهای خانوادگی یا خویشاوندی استرالیا
ویزاهای خانوادگی یا خویشاوندی استرالیا

 

یکی از انواع روش‌های مهاجرتی استرالیا که متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به داشتن مدرک زبان به استرالیا مهاجرت کنند، زیرکلاس‌ها یا ویزاهای خانوادگی یا خویشاوندی استرالیا می‌باشد. مبنای تمامی این ویزاها یا زیرکلاس‌ها به این صورت است که درصورتی‌که یکی از خویشاوندان نزدیک یا اعضای خانوادۀ شما شامل همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر و برادر شهروند استرالیا بوده و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشند شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن مدرک زبان، به استرالیا مهاجرت کنید. در زیر به تعدادی از این زیرکلاس‌ها اشاره شده است:

  • زیرکلاس‌های ۱۰۱ و ۸۰۲ یا ویزای دائم برای فرزندان خارج از استرالیا توسط والدین به عنوان حامی یا اسپانسر
  • زیرکلاس ۱۰۲ یا ویزای دائم فرزندخواندگی برای فرزندان خارج از استرالیا توسط والدین فرزند‌خوانده به عنوان حامی یا اسپانسر
  • زیرکلاس ۱۱۷ یا ویزای دائم کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست توسط والدین واجدشرایط به عنوان حامی یا اسپانسر
  •  زیرکلاس ۱۰۳ یا ویزای دائم والدین خارج از استرالیا توسط فرزندان واجدشرایط به عنوان حامی یا اسپانسر
  •  زیرکلاس ۱۴۳ یا ویزای دائم والدین کمک‌کننده خارج از استرالیا توسط فرزندان واجدشرایط به عنوان حامی یا اسپانسر
  • زیرکلاس ۱۷۳ یا ویزای موقت برای والدین خارج از استرالیا توسط فرزندان واجدشرایط به عنوان حامی یا اسپانسر
  • زیرکلاس‌های‌  ۱۱۵، ۱۱۶، ۸۳۵ و ۸۳۶ یا ویزاهای مربوط به مهاجرت به استرالیا از طریق خواهر
  • زیرکلاس ۳۰۰ یا ویزای موقت از طریق قصد ازدواج در آینده
  • زیرکلاس ۱۰۰ و ۳۰۹ یا ویزای مشروط (دائمی / موقت) از طریق نامزدی
  • زیر کلاس ۸۰۱ و ۸۲۰ یا ویزای (دائمی / موقت) نامزدی

ویزای پناهندگی استرالیا

ویزای پناهندگی استرالیا
ویزای پناهندگی استرالیا

 

از دیگر روش‌های مهاجرت به استرالیا بدون داشتن مدرک زبان وجود دارد ویزای پناهندگی یا ویزای ۸۶۶ استرالیا است. این نوع ویزا مناسب برای افرادی است که می‌خواهند تحت حمایت دولت استرالیا قرار گرفته و به عنوان پناهنده شناخته شوند. این افراد معمولاً به دلیل مشکلات همچون مشکلات اجتماعی، نژادی، سیاسی، عقیدتی و … تصمیم می‌گیرند به ویزای ۸۶۶ استرالیا روی آورند. این ویزا به عنوان یک ویزای حمایتی شناخته می‌شود تا برخی از افراد سایر کشورها، که به خاطر جنگ‌های داخلی، مسائل سیاسی، اختلافات ملیتی و موارد عقیدتی دیگر قادر نیستند در کشور خود سکونت داشته باشند، بتوانند به وسیله دولت استرالیا حمایت شوند. بنابراین این افراد نیز هیچ‌گونه ضرورتی برای ارائۀ مدرک زبان ندارند.

ویزاهای سرمایه‌گذاری، تجاری و نوآوری در کسب‌وکار

ویزاهای سرمایه‌گذاری، تجاری و نوآوری در کسب‌وکار
ویزاهای سرمایه‌گذاری، تجاری و نوآوری در کسب‌وکار

 

کلیۀ ویزاها یا زیرکلاس‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، تجاری و نوآوری در کسب‌وکار نیز از جمله ویزاهای مهاجرتی استرالیا هستند که متفاضیان بدون نیاز به داشتن مدرک زبان می‌تواند برای آنها اقدام کنند. این دسته از ویزاها ویزاهایی هستند که نیاز به حامی یا کاندیدای ایالتی (State Nomination) دارند. در این نوع ویزاها، دولت مرکزی استرالیا این اختیار را به دولت‌های ایالتی استرالیا می‌دهد که صاحبان مشاغل، سرمایه‌گذاران و تاجران را از سرتاسر دنیا جذب کرده تا این افراد امکان ایجاد شغل، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و تجارت را جهت ایجاد کسب‌وکارهای مختلف را داشته باشند تا بتوانند در راستای رونق اقتصادی کشور استرایا کوشا باشند.

تمامی این زیرکلاس‌ها به دلیل اینکه در ابتدا از نوع ویزاهای موقت استرالیا محسوب می‌شوند نیاز به داشتن مدرک زبان ندارند. شایان ذکر است در بعضی از این زیرکلاس‌ها متقاضی نیاز به ارائۀ نمرۀ زبان ۵ آیلتس جنرال یا مدارک زبان معادل شده است، که خوشبختانه این مورد نیز قابل حل است. متقاضی می‌تواند با پرداخت مبلغی از ارائۀ مدرک زبان معاف شود. در زیر به انواع ویزاها یا زیرکلاس‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و نوآوری در کسب‌و‌کار اشاره شده است:

  • زیرکلاس ۱۳۲ یا ویزای اقامت دائم سرمایه‌گذاری برای صاحبان نخبه و بااستعداد مشاغل یا کسب‌و‌کارهای مختلف
  • زیرکلاس ۱۸۸ یا ویزای اقامت مشروط سرمایه‌گذاری و نوآوری در مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف
  • زیرکلاس ۸۸۸ یا ویزای اقامت دائم سرمایه‌گذاری و نوآوری در مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف
  • زیرکلاس ۸۹۰ یا ویزای اقامت دائم صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف
  • زیرکلاس ۸۹۱ یا ویزای اقامت دائم سرمایه‌گذاری
  • زیرکلاس ۸۹۲ یا ویزای اقامت دائم صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از حامی یا اسپانسر ایالتی – منطقه‌ای
  • زیرکلاس ۸۹۳ یا ویزای اقامت دائم سرمایه‌گذاران مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از حامی یا اسپانسر ایالتی – منطقه‌ای
  • زیرکلاس ۴۰۵ یا ویزای اقامت موقت سرمایه‌گذاری بازنشستگان

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا
ویزای تحصیلی استرالیا

شاید در ابتدا غیرممکن به نظر برسد، ولی جالب است بدانید یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا که می‌توانید بدون نیاز به داشتن مدرک زبان به این کشور مهاجرت کنید، ویزای تحصیلی است. البته این راه‌کار در  اکثر مواقع یا امکان‌پذیر نبوده و یا بسیار سخت خواهد بود. این موضوع کاملاً بستگی به شرایط فرد متقاضی و مرکز آموزشی یا دانشگاه مورد نظر او  دارد. تعداد اندکی از مراکز آموزشی و یا دانشگاه‌های استرالیا هستند که توجه به شرایط فرد متقاضی به او اجازه می‌دهند که در صورت واجد شرایط بودن برای اخد پذیرش تحصیلی و البته پس صدور ویزا در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی که تحت نظارت آن مؤسسه یا دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

البته باید بدانید که معمولاً شروع این دوره‌ها حدوداً بین ۵ تا ۲۰ هفته قبل از از شروع ترم تحصیلی متقاضی است. مدت زمان این دوره‌های آموزشی زبان نیز معمولاً حدود ۲۰ ساعت در هفته می‌باشد. لازم به ذکر است که گفته شود هزینۀ این دوره‌ها کاملاً بر عهدۀ خود فرد متقاضی است. مبلغ این دوره‌ها می‌تواند بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ دلار استرالیا باشد.

خدمات گروه مدیریت مشاورۀ آریا جهت اخذ ویزای تحصیلی!

خدمات گروه مدیریت مشاورۀ آریا جهت اخذ ویزای تحصیلی!

Arya Group Student Services!

استرالیا از جمله کشورهایی است که سالیانه دانشجویان بسیاری را جذب دانشگاه‌های خود می‌کند. البته متقاضیان زیادی نیز تمایل دارند که تحصیلات خود را در معتبرترین دانشگاه‌های استرالیا به سرانجام برسانند. امکانات جامع آموزشی، متدهای پیشرفته در زمینۀ آموزش، انواع کمک‌هزینه‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی، و مهمتر از همه موقعیت‌های شغلی در آینده برای دانشجویان باعث شده است که این راه از جمله مؤثرترین و پرمخاطب‌ترین راه‌های مهاجرت به استرالیا تلقی شود.

مقالات چگونگی مهاجرت به استرالیا و مزایای مهاجرت به استرالیا را از دست ندهید!

از دیگر روش‌های مهاجرت به استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهاجرت از طریق تخصص دامپزشکی

مهاجرت از طریق تخصص پزشکی و پرستاری

مهاجرت از طریق ویزای ورزشی

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button